Social Media Monitoring

Veel scholen vinden al hun weg op de social media. Ze hebben een Facebookpagina, ze Twitteren en plaatsen filmpjes op hun eigen YouTube kanaal. Een logische stap, want op die social media wordt voor een belangrijk deel het imago van de school bepaald. Potentiële leerlingen én hun ouders zoeken er naar meningen en recensies over een school die ze in overweging hebben. De onderwerpen en beelden die u actief naar buiten brengt, bepalen in sterke mate het imago van de school. Toch zetten nog weinig scholen social media daadwerkelijk in als een strategische informatie- en communicatietool. Daarmee laten ze enkele goede kansen liggen.

Pilot 2017

In 2017 voeren wij met een aantal scholen een pilot Social Media monitoring uit. De tool die wij in samenwerking met Meltwater aanbieden geeft 24/7 een actueel beeld van hoe er op social media over je school gesproken wordt. Je ziet in één oogopslag wat de trending topics zijn en of de tendens in de berichtgeving positief of negatief is. De tool helpt je vervolgens om duidelijke communicatiedoelen te stellen. Als die doelen duidelijk zijn, kun je de tool inzetten om via social media op elk gewenst moment het verhaal van jouw school te vertellen, maar ook om snel te reageren als een mogelijke crisis dreigt of als de reputatie van je school in het geding is.

Meer informatie over de pilot: Joop Donkers, 06 21540213, jdonkers@sjoege.nl.